Click / Support

Tuesday, April 12, 2011

Mama.. tuuuu..mama...tuuu

2.00am, "Mama...Tuu..mama...tu..." itu la kata-kata anak sulungku sambil menunjukkan jarinya ke arah dinding bilik kami itu. Oooo... Anakku Azhar tu boleh nampak rupanya.. Isteriku memanggil namaku (aku yang sedang nyenyak tidur zzZZ) dan memberitahu akan perkara itu.

Aku dapat merasakan kehadiran tetamu yang tidak diundang itu...tidak dapat dilihat dengan mata kasar tetapi dapat dirasai kehadirannya.. Kanak-kanak yang tidak berdosa, Allah bukakan hijab membolehkan mereka melihat makhluk halus.

Aku ke dapur dan tuangkan air bacaan Yassin ke dalam bekas, aku bacakan surah Al-Fatihah, 3 Qul, dan Ayatul Qursi dan hembuskan pada air itu. Seterusnya, sambil membacakan Ayatul Qursi, aku renjiskan air bacaan Yassin itu ke setiap penjuru bilik dan rumah.

Alhamdulillah.. kehadiran makhluk tu sudah tidak dirasai...

p/s: entah dari mana tetamu yang tidak diundang tu datang... macam2 hal.. nak datang pun, datang la siang2... ni aku tengah lena diulit mimpi yang indah-indah... kacau daun betul...

7 comments:

IntaNBerliaN said...

huhuu seriau le plak,.

Mrs.Sabri said...

biasa la budak2 yg masih belum mampu bercakap dgn sempurna akn nampak benda2 ghaib..sama jugak seperti kanak-kanak 'istimewa' pun ada juga yg mengalaminya..sama seperti anak sulong akak yg menghidap autistik/autisme pun kadang2 sering berada dlm keadaan ketakutan dan memberitahu seringkali nmpak 'benda tu'

mommylavender said...

budak2 tu la kelebihannya...tu sebb orang tua2 tak kasi bawak bayi@budak jalan2 waktu senja...

Kak Eiza said...

memang seram, akak pun dah terkena sergah waktu tidur 3 minggu lepas... memang menakutka.. skrg hari2 dok pasang cd ruqyah taknak benarkan singgah langsung ke sini..

cik bahulu oren said...

ada la sesat dr mana2 tu...hehe.tp bdk2 mmg bley nmpk kn..

shamfariz said...

tu la..budak2 masih bersih tak ada dosa..mmg mudah nampak...Allah bukakan hijab untuk mereka. tp yang seramnya kita la..:)

Anak Timur said...

maaf ya, saya tompang promot kat sini.. tq
Collagen Powder
ESP – Soy Protein Isolate Powder
GLA Complex
Omega Guard
Vita-E Complex
B-Complex
Vita-Lea
Alfalfa Complex
OsteMatrix
VIVIX
Vita-Lea for Children
Chewable Vita-C 100mg
Zinc Complex
Lecithin
Nutriferon
Meal Shakes
Herb-Lax
Cinch Shake Mix
DTX Complex
Sustained Released Vita-C 500mg
Performance Maximum (Pure Hydration Drink)
Garlic Complex
Advanced Joint Health Tablet
Peppermint Ginger Plus
Cinch Energy Tea Mix
Caratomax
Herbal Blend Multi-Purpose Cream

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...