Click / Support

Wednesday, May 22, 2013

Dalam Botol Ada Paku tuuuuuuuuuuuu...!!!

Al kisahnya.. rumah mak aku kat kampung tu dipercayai ada makhluk halus yang orang hantar bagi menyusahkan hidup kami sekeluarga... kasihan mak bapak aku.. duit mmg tak boleh tinggal merata.. akan hilang dikebas.. tak kiralah sapa yang datang rumah mak aku tu.. letak jer merata tempat.. memang dikebas Sang Toyol (Jin la tu..). Pendek kata kalau ada duit, terpaksa la bawa ke mana saja kita pergi... waktu malam pula.. kena la bawa duit tu sekali tidur dengan kita...hehe..

Pernah sekali tu.. satu minggu kat rumah bau najis manusia.. sampaikan dalam periuk masak pun ada bau tahi... satu rumah bau tahi.. memang kasihan sangat kat mak ayah aku.. panggi la orang datang berubat... 1 atau 2 hari hilang la bau tu.. kemudian bau lagi... 1 minggu terhidu bau yang tidak menyenangkan... kasihan...

Pernah beberapa bulan yang lalu... adik bongsuku terserempak dengan budak kecil kepala botak tu secara tidak sengaja... terkejut berok dia...

Kes terakhir lagi kasihan... mak aku kehilangan barang kemas yang disimpanya kira2 nilaian lebih kurang dekat 40k.. pergh.. bagi orang kaya.. mungkin 40k tu tak ada apa.. tapi bagi orang yang kurang ada macam kitorg ni...sangat la sedih.. aku tau mak aku sedih.. tapi dia redha dan berkata "Semua tu takkan berlalu tanpa izinNya.. berlaku juga dengan izinNya". betul tu mak, aku sangat setuju...

alamak.. dah pukul 10 lebih.. petang ni nak kena mengajar.. ok la.. dipendekkan cerita....

Malam tadi mak aku call dan memberitahuku bahaya ada ustaz datang rumah dan sudah selesai mengeluarkan barang yang ditanam di kawasan rumah mak. ceritanya begini...

jeng jeng jeng... seperti yang dijanjikan, datang la seorang ustaz ke rumah mak aku untuk bantu buang satu barang yang percayai ditanam di luar rumah mak aku... ustaz tu mempunyai kepakaran dalam perubatan menangani makhluk halus ni...

Kami satu family tidak menyangka memang betul ada barang yang di tanam di tepi rumah... ustaz tu jumpa 2 botol ditanam di tempat yang berasingan.. 1 botol ditanam di hadapan rumah dan 1 botol lagi di belakang rumah..

Ustaz memecahkan kedua2 botol tu.. dan entah apa lagi ustaz tu buat, aku pun tak faham.. adik aku sibuk duk tangkap gambar.. dalam botol tu didapati ada minyak bercampur rambut, paku dan tulang. kata ustaz ada minyak orang mati kena bunuh, rambut orang mati kena bunuh, tulang dan paku.. katanya barang2 tu sudah bertahun ditanam di situ.. ada orang sakit hati la tu.. tapi tidak diberitahu pula siapa empunya angkara.

Entah apa yang ustaz tu bakar aku pun tak tau... diletaknya botol yang berisi barang kotor tu dalam tempurung... ah.. tak kisah la.. aku malas nak ambil tahu sangat.. janji semua selamat dengan izin Allah...

Aku ni yang tak sabar nak tengok gambar tu terus arahkan adik aku whatsup gambar tu kat aku... maklum la zaman sekarang semua mudah.... antara gambar2 yang dihantar, satu gambar aku tengok agak pelik... bila diamati, baru la aku terperasan ada asap yang berbentuk kalimah "Allah".. Allahu Akhbar.. kuasa Allah.. memang jelas kelihatan.. nak tengok gambar2 tu..? meh aku tunjukkan...

 
Menggali untuk mengeluarkan botol yang ditanam di hadapan halaman rumah

 
Menggali untuk keluarkan botol yang ditanam di belakang rumah

 
Minyak, Paku, Tulang dan Rambut yang ada dalam botol

 
Membelah kelapa
 
 
korang nampak tak kat bahagian atas gambar ni ada asap berbentuk kalimah ALLAH

Tuesday, May 21, 2013

Prepair Nak Mengajar Lotus Notes Esok ni...

Alahai.. esok nak kena ngajor staf FSK... alamak..sesi petang pulak tu selama 3 jam dari pukul 2 hingga pukul 5. waktu mengantuk tu... First time ni.. lantak la.. ambe hentam saje.. kasi habis masa 3 jam tu.. tak ikut buku pun tak per.. janji dorang faham...

Memang ambe ada pengalaman mengajar waktu jadi pensyarah kolej dulu... tapi dah lama sangat..  ambe tak confident la.. mengajar student dengan mengajar staf ada bezanya.. tak kisah la.. janji ngajar dibayar..hehe.. masyukk..

Wednesday, May 15, 2013

Mahram Bagi Lelaki Dan Mahram Bagi Perempuan

Ramai yang masih keliru tentang perkara ini.. so ambe share la kat deme-deme semua.. harap bermanfaat..

Mahram Bagi Lelaki (copy from AzharAzfar.Com)

Mahram Bagi Perempuan (Copy from AzharAzfar.Com)

Semoga bermanfaat

Monday, May 13, 2013

Nak Pindah Rumah..Nak Pindah Rumah

Baru tadi ambe terima surat dari Perbendaharaan Perumahan mengatakan loan rumah dah lulus.. Alhamdulillah.. terus ambe call En Fairuz memaklumkan hal tersebut...

Tak sabar rasanya nak pindah rumah sendiri.. rumah yang ambe sekeluarga tinggal sekarang ni pun rumah sewa.. sudah 4 tahun kat rumah tu.. mcm2 hal.. dengan atap bocor la.. dah banyak kali repair pun asyik bocor jer.. dengan rumah yang sedang dikerjakan anai2 yang sangat banyak.. itu pun sudah dikasitahu tuan rumah.. masih tak ada apa2 tindakan..

Bersyukur betul ambe pada Allah, loan rumah dah lulus.. semoga Allah mudahkan segala urusan ambe sekeluarga. Aamiiin....

Sunday, May 5, 2013

Marilah Mari Pergi Mengundi (Tunaikan Kewajipan Kita)

Awal2 pagi lagi Mok Ayoh ambe dah ajak ambe gi makoh.. bereh... Alamak.. pintu pagar tempat mengundi pun belum buka lagi... seperti 5 tahun yang lepas.. tempat mengundi di Sekolah Rendah Bukit Guntong.. wah.. meriah betul HIJAU dan BIRU menghiasi tepi jalan tempat mengundi.

Seronok betul tengok gelagat pengundi-pengundi...semua tak sabar.

Kat tepi jalan penuh dengan kereta..

Masing2 sibuk mencari bilik mengundi

Tempat mengundi.. sekolah ambe dulu ni..

kawan2 ambe semua ni kat depan... beratur tunggu giliran nak masuk mengundi..

Begini la keadaan jariku di sapu cat

Di bawah pokok tembesu inilah ambe bermain2 waktu sekolah rendah dulu...

Baru lepas Mengundi... terun bukit Sekolah..

Friday, May 3, 2013

Tak Sabar Ni Nak Balik Kampung Nok Makoh...

Petang ni ambe nak tolak balik makoh... tak sabar rasanya nak tengok susana nak dekat pilihan raya ni di Terengganu... mesti meriah kan dengan pesta bendera... "BIRU" ada... "HIJAU" pun ada... aku tak kisah la sapa yang nak memerintah.. janji adil.. kalau nak jaga rakyat.. jaga molek2... jangan wak rosok Negeri Ganu.. Ambe sayang negeri abe...

Ambe tok sabo ni nak balik kampung.. alang2 balik ngundi..buleh jenguk mok ayoh sekali.. walaupun baru lagi balik kg... Ambe rindu nak tengok kemeriahan Terengganu jer menjelang pilihan raya... pesan ambe.. nok makoh..makohlah... jangan sampai gojoh tumbok sudoh lah.. dok molek sangatlah.. kite sama2 Islam, watpe nok gojoh tumboknye...

Oklah.. kepada orang2 ganu.. kite jumpa di SANA....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...