Click / Support

Wednesday, May 22, 2013

Dalam Botol Ada Paku tuuuuuuuuuuuu...!!!

Al kisahnya.. rumah mak aku kat kampung tu dipercayai ada makhluk halus yang orang hantar bagi menyusahkan hidup kami sekeluarga... kasihan mak bapak aku.. duit mmg tak boleh tinggal merata.. akan hilang dikebas.. tak kiralah sapa yang datang rumah mak aku tu.. letak jer merata tempat.. memang dikebas Sang Toyol (Jin la tu..). Pendek kata kalau ada duit, terpaksa la bawa ke mana saja kita pergi... waktu malam pula.. kena la bawa duit tu sekali tidur dengan kita...hehe..

Pernah sekali tu.. satu minggu kat rumah bau najis manusia.. sampaikan dalam periuk masak pun ada bau tahi... satu rumah bau tahi.. memang kasihan sangat kat mak ayah aku.. panggi la orang datang berubat... 1 atau 2 hari hilang la bau tu.. kemudian bau lagi... 1 minggu terhidu bau yang tidak menyenangkan... kasihan...

Pernah beberapa bulan yang lalu... adik bongsuku terserempak dengan budak kecil kepala botak tu secara tidak sengaja... terkejut berok dia...

Kes terakhir lagi kasihan... mak aku kehilangan barang kemas yang disimpanya kira2 nilaian lebih kurang dekat 40k.. pergh.. bagi orang kaya.. mungkin 40k tu tak ada apa.. tapi bagi orang yang kurang ada macam kitorg ni...sangat la sedih.. aku tau mak aku sedih.. tapi dia redha dan berkata "Semua tu takkan berlalu tanpa izinNya.. berlaku juga dengan izinNya". betul tu mak, aku sangat setuju...

alamak.. dah pukul 10 lebih.. petang ni nak kena mengajar.. ok la.. dipendekkan cerita....

Malam tadi mak aku call dan memberitahuku bahaya ada ustaz datang rumah dan sudah selesai mengeluarkan barang yang ditanam di kawasan rumah mak. ceritanya begini...

jeng jeng jeng... seperti yang dijanjikan, datang la seorang ustaz ke rumah mak aku untuk bantu buang satu barang yang percayai ditanam di luar rumah mak aku... ustaz tu mempunyai kepakaran dalam perubatan menangani makhluk halus ni...

Kami satu family tidak menyangka memang betul ada barang yang di tanam di tepi rumah... ustaz tu jumpa 2 botol ditanam di tempat yang berasingan.. 1 botol ditanam di hadapan rumah dan 1 botol lagi di belakang rumah..

Ustaz memecahkan kedua2 botol tu.. dan entah apa lagi ustaz tu buat, aku pun tak faham.. adik aku sibuk duk tangkap gambar.. dalam botol tu didapati ada minyak bercampur rambut, paku dan tulang. kata ustaz ada minyak orang mati kena bunuh, rambut orang mati kena bunuh, tulang dan paku.. katanya barang2 tu sudah bertahun ditanam di situ.. ada orang sakit hati la tu.. tapi tidak diberitahu pula siapa empunya angkara.

Entah apa yang ustaz tu bakar aku pun tak tau... diletaknya botol yang berisi barang kotor tu dalam tempurung... ah.. tak kisah la.. aku malas nak ambil tahu sangat.. janji semua selamat dengan izin Allah...

Aku ni yang tak sabar nak tengok gambar tu terus arahkan adik aku whatsup gambar tu kat aku... maklum la zaman sekarang semua mudah.... antara gambar2 yang dihantar, satu gambar aku tengok agak pelik... bila diamati, baru la aku terperasan ada asap yang berbentuk kalimah "Allah".. Allahu Akhbar.. kuasa Allah.. memang jelas kelihatan.. nak tengok gambar2 tu..? meh aku tunjukkan...

 
Menggali untuk mengeluarkan botol yang ditanam di hadapan halaman rumah

 
Menggali untuk keluarkan botol yang ditanam di belakang rumah

 
Minyak, Paku, Tulang dan Rambut yang ada dalam botol

 
Membelah kelapa
 
 
korang nampak tak kat bahagian atas gambar ni ada asap berbentuk kalimah ALLAH

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...