Click / Support

Tuesday, June 11, 2013

Kalimah Allah Pada Kompang


Ceritanya begini... aku ke rumah jiran aku bersama anak2 aku la... kat rumah jiran aku tu memang banyak la kompang yang disusun kat kat lantai dalam rumahnya.. maklumlah jiran aku tu geng kompang... ada jer majlis kahwin kat taman kitorg tu..jempu geng kompang la sambut pengantin...

Sambil2 anak2 aku tu duk main tepuk2 kompang tu... terperasan pula aku, ada lompokan pelik pada kulit kompang tu.. bila aku amati betul2..memang bentuk kalimah Allah.. Subhanallah...

Aku pun tunjuklah pada jiran aku tu.. dan dia cakap..dia tak pernah perasan pun.. erm.. bertahun dia duk main kompang tu.. tak pernah perasa ada Kalimah Allah..

Pada aku, tidak la pelik tapi ini mungkin la peringatan dari Allah agar kita sentiasa ingat Allah... Wallahualam...

No comments:

Vivix Shaklee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...