Click / Support

Monday, December 16, 2013

Bunga Kunyit Ulam Kegemaranku...

Entry kali ni aku nak bercerita tentang Bunga Kunyit..
Bunga Kunyit memang tidak asing lagi bagi aku... dari dulu hingga kita...
aku pasti masih ramai rakyat malaysia masih belum pernah menikmati kesedapan bunga kunyit ini..
Bunga kunyi kalau di pantai timur, terutama di Terengganu..bunga kunyit dijadikan sebagai ulam.. 
sangat sedap bila dicicah dengan budu atau sambal belacan...
setakat pemerhatian aku, pokok kunyit agak lambat la nak berbunga..
penat menunggu kunyit berbunga...:)

bunga kunyit

aku sering bertanya orang2 yang di luar pantai timur... mereka tidak pernah tahu yang bunga kunyi boleh dijadikan sebagai ulam... sayang bukan?

aku masih ingat..aku pernah sarankan kepada kakak iparku agar mencuba bunga kunyit...
setelah dirasa..katanya sedap... erm..itu la..daun kunyit pun org makan.. masakan pula bunga kunyit kan..?

Khasiat Bunga Kunyit?.. alamak..aku tak pasti la pula.. korang boleh google ya..
cuma melalui entry kali ni, aku sarankan korang cuba la bunga kunyit..
jadikan bunga kunyit sebagai ulam...

No comments:

Vivix Shaklee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...