Click / Support

Thursday, December 5, 2013

My Best Friend Datang Rumah..

Sabtu lalu kawan baikku satu family first time datang rumah baruku...
sebelum ni datang rumah sewa jer..

ini la kawan baikku (Amir) dari sekolah sampai la sekarang..
sampaikan Amir dapat anak kembar.. aku pun dapat anak kembar...
anak Amir kembar seiras lelaki.. anak aku pun kembar seiras lelaki...
anak Amir pun sebaya dengan anak aku...
dalam adik beradik Amir ini ada juga yang kembar.. 
Nama adiknya Bukhari dan Muslim...

inilah gambar kami sweet 35...


kenangan bersama Amir masa segar dalam ingatan ku..
banyak kenangan kami berdua..lebih2 lagi zaman persekolahah..

Aku masih ingat...
kami pernah pergi memancing kat parit besar kat Terengganu...
bawa balik ikan satu baldi.. pergh..seronok...

pada hari yang lain kami pergi memancing..
dapat ikan kami bakar ikan kat kawasan memancing tu juga..
walaupun garam lupa bawak..tapi ikan tetap sedap dimakan..
yang paling tak tahan..memancing dapat labi-labi...
terpaksa la potong tali pancing tu...

ini gambar masa lawatan ke pancur bijih, bukit jong.. umur kitorg waktu ni 15 tahun.. sweet kan?

dalam kelas ketika waktu rehat..

pernah satu ketika..kami ditugaskan membuat kajian sejarah tempatan (untuk subjek sejarah)...
kami hanya berbasikal sejauh berbatu2..untuk sampai ke destinasi tempat yang nak dijadikan bahan kajian kami...
penat memang penat..tapi sangat seronok...



2 orang sebelah kiri ini adalah anak kember Amir..yang sebelah kanan anak kembar aku...


Akrabnya kami sehingga Amir menjadi anak angkat mak aku...
Amir memanggil mak ayah aku dengan panggilan Mak dan Ayah...

Semoga persahabatan kami berkekalan hingga akhir hayat...


2 comments:

Atia Adina said...

wah... ini best feriend firever ni ... hihihi

Shamfariz Iskandar said...

harap2 la..hehe.. dari zaman sekolah lagi berkawan..dapat anak pun sama2 dapat anak kembar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...