Click / Support

Thursday, October 17, 2013

Baik Pulih Pusara P. Ramlee dan Saloma

Paper hari ini memaparkan isu baikpulih pusara seniman dan seniwati tanahair kita iaitu P. Ramlee dan Saloma.


Aku nak komen banyak pun malas.. tapi aku nak cakap gak sikit... nak share ngan kawan2.. ini pendapat aku la kan.. kalau nak baikpulih pusara sekali pun takkan la sampai menelan rm25k belanja... sungguhpun betul kita nak menghargai jasa seniman dan seniwati negara ini.. banyak lagi perkara yang bermanfaat untuk si mati yang boleh kita buat... pada aku..kalau betul2 menghargai si mati, sama2 la kita berdoa untuk aruah.. pendapat aku la.. tp mungkin juga ada yang tak setuju.. 

Dari segi binaan pula, Rasulullah sendiri melarang membuat binaan kekal pada kubur/ pusara.
Boleh baca sini bab fatwa larangan membuat binaan kekal di atas kubur... wallahualam...

No comments:

Vivix Shaklee
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...