Click / Support

Thursday, October 24, 2013

Jin Botak keluar dari tiang surau...

Duduk relex2 kat opis ni, teringat pula kisah seram waktu aku bergelar student di Politeknik Seberang Perai (PSP), Penang dulu..

kisahnya begini..

Aku dari sem 1 sampai la sem 4 memang tak pernah duk luar.. memang rezeki la dapat duk kamsis (asrama)..

kejadian berlaku di puasat islam (surau) poli...

kebetulan aku ni dilantk sebagai Biro Keselamatan Kamsis...

kebetulan juga aku yang pegang kunci surau.. waktu bergelar student ni la rasa mcm rajin sangat nak buat qiamullail...

kira2 pukul 3.30pagi setelah bersiap dengan pakaian solat..aku bergegas sorang diri ke surau dengan berjalan kaki..

di surau..aku pasang satu lampu sahaja..bg nampak malap2..baru kusyuk nak qiam..kalau cerah sangan rasa tak selesa...

so, aku memilih tempat yang selesa bagi aku.. aku duk la betul2 kat sebelah satu tiang kat tengah2 surau tu..

macam biasa..selesai solat aku pun berzikir la apa yang patut... dalam suasana sunyi dan cahaya tak berapa nak terang, rasa tenang pula...

tak lama kemudian.. dalam suasana malap tak berapa nak terang tu.. tiba2 jer aku terdengar satu bunyi benda jatuh dari atas... jatuh betul2 depan aku...

terkejut aku dibuatnya...suspen jer...

aku dah tak sedap hati... so, aku cuba memfokuskan mataku  mencari apa benda sebenrnya yang jatuh kuat sangat bunyinya...

cari punya cari..siap tangan aku meraba2 karpet surau di sekeliling aku kot2 la tercapai benda yang jatuh tu... sayangnya...tak ada apa2 yang aku nampak...

aku dah mula rasa semacam...aku buat tak tau jer... biar la... malas nak pikir...

aku sambung zikir..

tak lama kemudian rasa semacam..rasa seram sejuk jer... dah mula rasa tak sedap hati...

tak boleh jadi ni... aku pun ubah..dari zikir..aku terus baca ayat qursi... baca beberapa kali..

barangkali aku ni baca dalam tak yakin dengan ayat qursi tu....

tiba2.....

aku memandang ke arah tiang di sebelah kananku...subhanallah...

terkelular dari mulutku secara spontan perkataan......

setan!! haram jadah!!

melompat la aku ke sebelah kiri akibat terkejut....

mana tak nya... tiba2 jer terkeluar kepala dari tiang tu... dengan kepala botak muka putih tak ada mata, mulut dan hidung.....

makhluk tu merapatkan mukanya ke mukaku...lepas tu masuk balik ke dalam tiang surau tu...

aku masih lagi terkejut..

aku cuba tenangkan diri... aku baca ayat qursi beberapa kali...

setelah tenang..aku terus beredar balik ke kamsis...

keesokan harinya aku ceritakan hal yang aku alami itu kepada ustaz syukor... (pensyarah dan juga warden kat si tu)....

Ustaz gelak jer kat aku... teruk betul..

itu la serba sedikit apa yang pernah aku alami semasa di politeknik seberang perai dulu...

ada lagi pengalaman seram yang lain...lain kali aku cite lagi...


sekian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...