Click / Support

Thursday, October 24, 2013

Jin Islam Qiamullail di Surau

Ekoran dari cerita jin botak keluar dari tiang surau, ramai yang mintak aku citekan lagi pengalaman seram lain yang pernah aku alami..

Baiklah...

tempat : surau, politeknik seberang perai
masa : pkl 3.30 pg, 2002
mangsa : aku
suspek : Jin Berjubah dan Perempuan mengilai (mungkin cik ponti)

Kisahnya begini...

pukul 3.30 pagi aku dah bersiap dan terus ke Pusat Islam (surau)... 

sorang2 diri jer pergi...terfikir juga nak ajak kawan2 gi qiamullail dengan aku... tapi dorang ngah sibuk dengan mimpi dorg di atas tilam.. so malas nak kacau...

sampai surau..macam biasa aku pasang 1 lampu jer di bahagian belakang.. so, nampak la malap sikit suasana.. baru syok nak solat..

seperti biasa..bila aku ke surau..aku akan cari tempat yang selesa bagi aku.. so aku berjalan menuju tengah2 dalam surau...dan terus mendirikan solat...

selesai solat..aku terus berzikir..kepalaku tunduk..

sekali tu aku dongakkan kepala..nak lihat sekeliling..

Allahu Akhabar!!

Subhanallah...!!!

alangkah terkejutnya aku...

kelihatan seorang lelaki berjubah putih, bersarban....sedang solat duduk tahiyyat akhir...di saf depan.. badanya sangat besar...tingginya ketika duduk hampir mencecah bumbung surau...kalau dia berdiri aku tak tau la tinggi mana...

aku rasa macam tak percaya apa yang aku tengok... badan dah rasa seram semacam ni...

aku tunduk seketika..kemudian aku dongak balik.. lelaki berjubah tu sudah tidak kelihatan lagi...

Alhamdulillah.. aku teruskan dengan zikir... dengan harap aku tidak diganggu lagi dengan benda2 macam tu..

tiba2 aku terdengar bunyi beberapa orang ngah bersembang di pintu masuk surau tu.. kebetulan pintu surau tu aku biarkan ternganga... kedengaran pula dorang ramai2 sedang masuk surau sambil sembang... makin lama makin dekat...

aku beranikan diri untuk tengok siapa yang datang...

sekali lagi aku terkejut...

tak ada sapa pun kat belakang aku tu... mak ai....

aku cuba tenangkan diri...

aku tunduk dan terus membaca ayat qursi...

zikir dah bertukar kepada ayat qursi...

suara orang sembang makin lama makin kuat kedengaran...

badan dah rasa seram sejuk...

dah meremang bulu romaku...

aku dah tak tahan ni... aku bangun...dan terus beredar...keluar dari surau...

perjalanan pulang ke kamsis... aku melalui cafe...

tiba2 kedengaran pula orang mengilai...geram aku...apasal nak kacau aku...

aku percepatkan langkahku..seolah oleh aku sedang berlari...

hingga la aku sampai ke bilikku... Alhamdulillah....

cabaran betul la..nak buat amal ibadat pun ada dugaan macam ni...

setakat tu dulu la...

sekian...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...